AL 10 JAAR ALLE KAARTEN
ONDER ÉÉN DAK!

Veel voorkomende vragen (FAQ)

Hieronder vind je een overzicht van de meest gestelde vragen over Het Kaartenhuis. Zit jouw vraag hier ook bij? Klik dan op de vraag voor het antwoord.
  1. Hoe vind ik de weg op het Kaartenhuis?
  2. Wat is het verschil tussen e-cards en échte kaarten?
  3. Wat kost een e-card?
  4. Wat kost een йchte kaart ?
  5. Hoe verstuur ik een e-card?
  6. Als ik een kaart wil versturen, dan melden jullie dat ik geen cookies heb ingesteld en daardoor geen kaart kan samenstellen. Hoe stel ik cookies dan in?
  7. Ik heb een kaart verstuurd, maar die is nooit aangekomen. Hoe kan dat?
  8. Ik wil hetzelfde kaartje aan meerdere mensen tegelijk sturen. Is dat mogelijk?
  9. Kan ik kaarten anoniem versturen?
  10. Ik heb een anonieme kaart ontvangen. Kunt u mij het e-mailadres geven van de anonieme zender?
  11. Ik word steeds lastig gevallen via Het Kaartenhuis. Iemand stuurt mij vervelende berichten. Is daar iets aan te doen?
  12. Ik word bedreigd door middel van (anonieme) kaarten via Het Kaartenhuis. Kunt u mij helpen met het opsporen van de afzender?
  13. Ik kan de muziek niet beluisteren. Wat doe ik verkeerd?
  14. Het lukt mij niet om de kaart op te halen. De link werkt niet!
  15. Als ik een kaart verstuur of ontvang, is mijn e-mailadres bekend. Wat gebeurt daar allemaal mee?
  16. Kunnen er ook virussen met de kaartjes worden meegestuurd?
  17. Kan ik een kaart op een latere datum laten versturen?
  18. Hoe weet ik of een kaart is aangekomen?
  19. Ik heb geen ontvangstbevestiging van een kaart ontvangen, terwijl ik dit bij het versturen wel heb gevraagd. Hoe kan dat?
  20. Hoe kan ik een ontvangen kaart bewaren?
  21. Hoe kan ik een ontvangen kaart afdrukken?
  22. Waar kan ik zien welke kaarten ik allemaal heb verstuurd?
  23. Kan ik achteraf nog iets aan een verstuurde kaart wijzigen of een kaart annuleren?
  24. Wat zijn de prijzen van de t-shirts, baseballcaps en muismatten? Welke maten zijn er? Hoe zit het met betalen enzovoorts?
  25. Op welke manier kan ik afrekenen?
  26. Wat is Mijn Kaartenhuis?
  27. Hoe kan ik mijn logingegevens wijzigen?
  28. Ik heb een nieuw e-mailadres. Waar kan ik dat wijzigen?
  29. Ik ben mijn logingegevens kwijt. Wat nu?
  30. Wat is Kaartenhuis Extra?
  31. Ik heb betaald voor Kaartenhuis Extra, het geld is ook af afgeschreven maar ik kan nog niet inloggen.
  32. Wat is Kaartenhuis nieuwsbrief?
  33. Mijn vraag staat niet in deze lijst. Naar welk e-mailadres kan ik mijn vraag sturen?

1. Hoe vind ik de weg op het Kaartenhuis?

De handigste manier is gebruik te maken van de speciale menu's. Er zijn 2 soorten menu's: 1. De blauwe menubalk bovenin (Home, Help, enz). Hier vind je de belangrijkste diensten. 2. De rubriekmenu's. Die vind je links voor e-cards en rechts voor échte kaarten. Ben je op zoek naar een andere dienst of hulp? Onderaan iedere pagina vind je een overzicht. Overzicht

2. Wat is het verschil tussen e-cards en échte kaarten?

E-cards zijn digitale ansichtkaarten. Ze worden verstuurd via Internet. De geadresseerde ontvangt bericht op zijn e-mailadres en kan de e-card bekijken via zijn webbrowser. Échte kaarten worden aangemaakt via Internet. Daarna worden ze geprint en via de postbode verstuurd naar het huisadres. Overzicht

3. Wat kost een e-card?

De meeste e-cards zijn gratis! Er zijn een aantal e-cards waarvoor wel betaald moet worden. Ook moet er voor sommige muziek betaald worden. Een betaalde e-card kun je herkennen aan het euroteken in de e-cardrubrieken. Dat euroteken staat links onderaan op het plaatje. Over muziek van bekende artiesten moeten wij rechten afdragen. Daar vragen we dus geld voor. Sommige muziek is rechtenvrij. Die muziek bieden wij gratis aan. Muziek waarvoor betaald moet worden herken je aan het rode euroteken dat ervoor staat. Als je je aanmeldt voor Kaartenhuis extra, dan zijn alle e-cards een jaar lang gratis. Je kunt dan ook 100 betaalde muziekjes meesturen. Zie elders voor informatie over Kaartenhuis extra. Overzicht

4. Wat kost een йchte kaart ?

Vanaf Ђ 1,50 kun je een йchte kaart kopen. Deze prijzen zijn exclusief postzegel. Overzicht

5. Hoe verstuur ik een e-card?

Volg deze stappen:
  • Selecteer de rubriek uit het blauwe menu, links op het scherm of tik een trefwoord in en klik op zoek.
  • Klik op het plaatje dat je wilt gebruiken voor je e-card. Je ziet nu een preview van je e-card.
  • Klik op tekst invoeren om tekst toe te voegen. Je kunt de tekst helemaal opmaken zoals je zelf wilt. Als je de tekst later wilt aanpassen klik je op de tekst in de preview.
  • Klik op muziek bekijken of voicebericht om muziek of je eigen stem toe te voegen.
  • Vervolgens moet je nog naam en e-mailadres(sen) van jezelf en de geadresseerde(n) invoeren. Klik hiervoer op invoeren onder Afzender en ontvangers.
  • Als je alles hebt ingevuld klik dan op Verstuur je e-card. Als er nog dingen fout zijn dan verschijnt er een foutmelding. Je kunt dan de fouten herstellen door het betreffende onderdeel aan te passen.
  • Als alles in orde is dan kun je het tijdstip kiezen, waarop je de e-card wilt versturen. Ook kun je aangeven welk soort bevestigingen je wilt ontvangen en of je je e-card anoniem wilt versturen.
  • Tenslotte klik je op Verstuur je e-card.
Overzicht

6. Als ik een kaart wil versturen, dan melden jullie dat ik geen cookies heb ingesteld en daardoor geen kaart kan samenstellen. Hoe stel ik cookies dan in?

Zoals veel websites, maakt ook Het Kaartenhuis gebruik van cookies. Als je het volgende aan je instellingen op je computer wijzigt, kun je voortaan ook kaarten versturen: Start Instellingen (Settings) Configuratiescherm (Control Panel) Internet Opties (Internet Options) Beveiliging (Security) Klik op 'Internet' Klik bij 'Beveiligingsniveau voor deze zone' (Security level for this zone) op 'Aangepast niveau' (Custom level) Kijk bij 'Cookies' Kijk bij 'Cookies toestaan die op de computer zijn opgeslagen' (Allow cookies that are stored on your computer): hier moet 'inschakelen' (enable) aan staan. Overzicht

7. Ik heb een kaart verstuurd, maar die is nooit aangekomen. Hoe kan dat?

Zo'n 10% van de kaarten komt nooit aan. Dit kan verschillende oorzaken hebben: De meest voorkomende oorzaak is een tikfout in het e-mailadres van de geadresseerde. Een gewijzigd of opgeheven e-mailadres komt ook regelmatig voor. Soms zijn er problemen met de provider van de geadresseerde, is de mailbox van de geadresseerde vol of blijft een e-mailbericht onderweg ergens 'hangen'. Maar dit laatste is echt een uitzondering. Controleer voor het versturen nog een keer het e-mailadres. Vul ook je eigen e-mailadres goed in. Je krijgt in de meeste gevallen bericht als je kaart niet bezorgd kan worden. In Kaartenhuis Extra kun je binnenkort controleren of je kaart juist is verzonden en eventueel de gegevens van de verzonden kaarten aanpassen. Overzicht

8. Ik wil hetzelfde kaartje aan meerdere mensen tegelijk sturen. Is dat mogelijk?

Ja, dat is mogelijk. Je kunt direct 5 namen en e-mailadressen invoeren. Indien je je registreert voor Mijn Kaartenhuis dan kun je zelfs 10 e-mailadressen tegelijk invoeren. Je kunt dan ook gebruik maken van je adresboek. Nieuwe e-mailadressen kun je automatisch toevoegen nadat je kaart is verstuurd. Overzicht

9. Kan ik kaarten anoniem versturen?

Ja, dat is mogelijk. Voordat de e-card daadwerkelijk verstuurd wordt krijg je een tussenscherm waar je het gewenste tijdstip kunt invoeren en kunt kiezen welke bevestigingen je wilt ontvangen. Je kunt daar ook aanvinken of je de e-card anoniem wilt versturen. De ontvanger van de anonieme kaart, krijgt je adres niet te zien. Door je eigen e-mailadres in te vullen, krijg je meestal bericht als de kaart niet afgeleverd kan worden. Ook kun je dan kiezen voor het ontvangen van een kopie van de kaart en voor een ontvangstbevestiging, zodat je zeker weet dat de kaart is opgehaald. Overzicht

10. Ik heb een anonieme kaart ontvangen. Kunt u mij het e-mailadres geven van de anonieme zender?

Nee. Dat is onder normale omstandigheden niet mogelijk. De afzender heeft ervoor gekozen om anoniem te blijven. Het bekendmaken van de afzender zou in strijd zijn met de netiquette en de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Overzicht

11. Ik word steeds lastig gevallen via Het Kaartenhuis. Iemand stuurt mij vervelende berichten. Is daar iets aan te doen?

Ja, wij bieden de mogelijkheid om je e-mailadres te blokkeren. Je kunt dan geen kaartjes meer via Het Kaartenhuis ontvangen en verzenden. Stuur een e-mailbericht naar abuse@kaartenhuis.nl, vermeld duidelijk je e-mailadres en de reden van je aanvraag. Wij zorgen dan dat je op onze blokkadelijst wordt geplaatst. Overzicht

12. Ik word bedreigd door middel van (anonieme) kaarten via Het Kaartenhuis. Kunt u mij helpen met het opsporen van de afzender?

Natuurlijk is het heel vervelend als iemand onze gratis kaartenservice op deze manier misbruikt; helaas is dat niet te voorkomen. Bovendien zijn er duizenden manieren om anoniem e-mail te sturen. En dat is natuurlijk niet echt nieuw: een anonieme kaart via TNT-Post is ook niet te voorkomen. Zonder verzoek van justitie moeten wij de privacy van kaartverstuurders waarborgen. Als je wilt weten vanaf welk IP-adres deze anonieme kaart is verstuurd, kun je aangifte van deze (anonieme) kaart doen bij de politie. Wij zullen dan onze medewerking verlenen, en proberen of we het IP-adres en de provider van de afzender kunnen achterhalen. De politie kan dan bij die provider informeren of ze achter de identiteit van de gebruiker kunnen komen. Overzicht

13. Ik kan de muziek niet beluisteren. Wat doe ik verkeerd?

Waarschijnlijk beschik je niet over een mediaplayer. Daarmee kun je de muziekjes beluisteren. Er zijn verschillende mediaplayers. De bekendste kun je downloaden via:
  • Microsoft mediaplayer
  • WinAmp Meer gratis mediaplayers vind je op http://www.tucows.com. Heb je wйl een mediaplayer en hoor je nog geen muziek? Dubbelklik dan eens op de luidspreker in de mediaplayer op je scherm. Hiermee kun je het volume instellen. Werkt het nog niet? Probeer dan eens het volgende:
    • Kies vanuit het startmenu 'Instellingen' - 'Configuratiescherm'
    • Dubbelklik op 'Multimedia'
    • Selecteer het tabblad 'Midi'
    • Selecteer 'Aangepaste configuratie'
    • Kies voor midischema 'Standaard'
    • Klik op 'OK'
    • Roep nu opnieuw de kaart op en probeer of het werkt
    Overzicht

    14. Het lukt mij niet om de kaart op te halen. De link werkt niet!

    Waarschijnlijk breekt je e-mailprogramma de link af. Je kunt de link in zijn geheel kopiлren en plakken in de adresbalk van je browser (Internet Explorer of Netscape Navigator). In de meeste gevallen zal het dan werken. Werkt het nog niet? Klik dan hier en vul je kaart_id en wachtwoord in. Die vind je in het e-mailbericht. Overzicht

    15. Als ik een kaart verstuur of ontvang, is mijn e-mailadres bekend. Wat gebeurt daar allemaal mee?

    Je privacy is voor ons erg belangrijk. Wij doen er dan ook alles aan om die te bewaken. Wij slaan je gegevens op in onze beveiligde database. De gegevens worden alleen gebruikt voor de kaartenservice. Je ontvangt van ons geen ongevraagde e-mail. Ook wordt geen persoonlijke informatie aan derden verstrekt, behalve op verzoek van justitie. Overzicht

    16. Kunnen er ook virussen met de kaartjes worden meegestuurd?

    Nee, de kaartjes die je ontvangt, bevatten geen virussen. Op het moment gaan veel geruchten rond over virussen in digitale kaartjes, die je via e-mail ontvangt. De kaartjes van Het Kaartenhuis zijn geheel veilig! De hedendaagse virussen maken gebruik van een slimme, maar gemene techniek. Ze pikken oude content uit de mailbox van een besmette computer en hangen daar een valse afzender aan. Dit soort mailtjes kunnen dus ook uit onze naam verzonden worden. Helaas is dat niet te voorkomen. Kaartjes die je via Het Kaartenhuis ontvangt, roep je op vanaf onze server. Deze server is en blijft geheel virusvrij. Je kunt dus met een gerust hart kaartjes blijven versturen en ontvangen. Overzicht

    17. Kan ik een kaart op een latere datum laten versturen?

    Voordat de e-card daadwerkelijk wordt verstuurd verschijnt er een tussenscherm, waar je o.a. gewenste datum en verzendtijd kunt invullen. Dat werkt met een handige kalender. Overzicht

    18. Hoe weet ik of een kaart is aangekomen?

    In het tabblad versturen (na het kiezen van de afbeelding, geluid en tekst en het invullen van de adressen), kun je bij e-mail bevestigen kiezen om een kopie van de e-card naar jezelf te laten sturen. Tevens kun je aangeven of je een ontvangstbevestiging wil ontvangen. Je krijgt dan een e-mailbericht als de ontvanger je kaart heeft opgehaald. Voorwaarde is wel dat je beide e-mailadressen correct hebt ingevuld: van jezelf en van de ontvanger. Daarnaast kun je via Mijn Kaartenhuis zien of de kaarten zijn aangekomen en opgehaald door de geadresseerde. Ga naar 'outbox' voor een overzicht van de verzonden kaarten. Overzicht

    19. Ik heb geen ontvangstbevestiging van een kaart ontvangen, terwijl ik dit bij het versturen wel heb gevraagd. Hoe kan dat?

    Je krijgt pas een ontvangstbevestiging als de kaart ook daadwerkelijk is opgehaald. Voorwaarde is wel dat je het e-mailadres van de geadresseerde correct hebt ingevuld, zodat de kaart kan worden afgeleverd. Daarnaast moet je je eigen e-mailadres correct invullen, zodat de ontvangstbevestiging ook bij je kan worden afgeleverd. Als je tevens hebt gekozen voor de ontvangst van een kopie van de verstuurd e-card, en je hebt deze ook niet binnen gekregen, dan heb je waarschijnlijk je eigen e-mailadres verkeerd ingevuld. De opdrachtbevestiging kan dan ook niet juist worden afgeleverd. Overzicht

    20. Hoe kan ik een ontvangen kaart bewaren?

    Open de kaart in je browser (Internet Explorer of Netscape Navigator). Klik op Bestand (File), Opslaan als... (Save as...). Ga naar de map waarin je je kaart wilt bewaren en geef de kaart een handige naam. Klik op Opslaan (Save). Daarnaast kun je tijdens het bekijken van de kaart op de button 'e-card bewaren' onder de kaart klikken. De kaart wordt dan in je favorieten opgeslagen. Overzicht

    21. Hoe kan ik een ontvangen kaart afdrukken?

    • Het is mogelijk om de kaart af te drukken. Echter zijn niet alle kaarten geschikt om te printen. Je kunt de kaarten alsvolgt afdrukken:
    • Open de kaart in je browser (Internet Explorer of Netscape Navigator).
    • Klik op Bestand (File), Afdrukken (Print).
    • Klik op OK. Bij een bewegende kaart kun je op het door jou gewenste moment drukken op 'Print Screen' en dan de kaart plakken in bijvoorbeeld Word. Daar kun je de kaart afdrukken.
    Overzicht

    22. Waar kan ik zien welke kaarten ik allemaal heb verstuurd?

    Als je je registreert voor Mijn Kaartenhuis, krijg je gratis een in- en outbox. Hierin vind je een overzicht van alle ontvangen en alle verzonden kaarten. Heb je je nog niet aangemeld? Dan kun je je gratis registreren door in het menu 'Mijn Kaartenhuis' naar 'adresboek' te gaan. Klik op registreren en volg de instructies op je scherm. Overzicht

    23. Kan ik achteraf nog iets aan een verstuurde kaart wijzigen of een kaart annuleren?

    Nee, als de kaart eenmaal is verstuurd, staat deze al klaar op een (tijdelijke) webpagina. Je moet vууr het versturen alle gegevens van de kaart controleren. Binnenkort stellen wij de mogelijkheid tot het annuleren van de kaart beschikbaar voor Kaartenhuis Extra. Overzicht

    24. Wat zijn de prijzen van de t-shirts, baseballcaps en muismatten? Welke maten zijn er? Hoe zit het met betalen enzovoorts?

    Ga naar http://winkel.kaartenhuis.nl/start.php en kies een categorie. Kies een afbeelding en de rest wijst zich dan vanzelf. Hier kun je bij 'product en prijs' zien wat je allemaal kunt bestellen in welke maten en wat de prijzen zijn. Wanneer je voor de eerste keer een bestelling plaatst, vragen wij je rekeningnummer voor een eenmalige machtiging. Indien je al klant bij ons bent, sturen wij je een acceptgiro toe voor de betaling. De kinder t-shirts zijn verkrijgbaar van maat 92 t/m 164. De gewenste maat kun je invullen bij 'extra wensen'. De levertijden van de t-shirts zijn afhankelijk van de dag van bestellen. Besteld op: Dinsdag 10 dagen Woensdag 9 dagen Donderdag 8 dagen Vrijdag 7 dagen Zaterdag 6 dagen Zondag 5 dagen Maandag 4 dagen Dit als de TPG-post een beetje meewerkt, anders moet je er 1 dag bij optellen. Overzicht

    25. Op welke manier kan ik afrekenen?

    Wij hebben diverse betaalmethoden beschikbaar. De manier waarop je kunt afreken, is afhankelijk van de hoogte van het bedrag: - Bedragen tot Ђ 2,60: telefonisch vanuit Nederland of Belgiл - Bedragen vanaf Ђ 2,60 kunnen met iDEAL betaald worden. Je betaalt dan via het pakket voor telebankieren. Als je via iDEAL betaalt, komt het bedrag direct bij ons binnen. Deze methode is dus ideaal als je direct geleverd wilt hebben. Overzicht

    26. Wat is Mijn Kaartenhuis?

    Mijn Kaartenhuis is een gratis service van het Kaartenhuis. Je kunt je hier gratis voor registreren. Wanneer je je registreert voor Mijn Kaartenhuis, staat er een gratis persoonlijk adresboek tot je beschikking. Overal ter wereld kun je via een internetaansluiting de toegevoegde adressen gebruiken. Ook heb je de mogelijkheid om kaarten anoniem te versturen. Dat is niet (meer) mogelijk als je je niet registreert. Daarnaast biedt Mijn Kaartenhuis een overzicht van alle ontvangen en verzonden e-cards. Overzicht

    27. Hoe kan ik mijn logingegevens wijzigen?

    Het is mogelijk je wachtwoord te wijzigen. Ga daarvoor alsvolgt te werk:
  • Klik op Mijn Kaartenhuis
  • Vul de oude logingegevens in
  • Ga via Mijn Kaartenhuis naar Persoonlijke Gegevens
  • Klik op wachtwoord veranderen en vul de gegevens in. Je wachtwoord wordt dan direct veranderd. Het is niet mogelijk om de loginnaam te wijzigen. Overzicht

    28. Ik heb een nieuw e-mailadres. Waar kan ik dat wijzigen?

    Je kunt je eigen e-mailadres op de volgende manier wijzigen:
  • Klik op Mijn Kaartenhuis
  • Vul de logingegevens in
  • Ga via Mijn Kaartenhuis naar Persoonlijke Gegevens
  • Klik op e-mailadres veranderen en vul je nieuwe e-mailadres in
  • Klik op veranderen
  • Bevestig de mailtjes die je ontvangt en je eigen e-mailadres wordt veranderd in Mijn Kaartenhuis. Overzicht

    29. Ik ben mijn logingegevens kwijt. Wat nu?

    Als je je logingegevens kwijt bent, kun je deze zelf opnieuw opvragen:
  • Ga naar Mijn Kaartenhuis
  • Klik op login vergeten
  • Vul vervolgens je e-mailadres in en de gegevens worden binnen 24 uur naar je toegestuurd.
  • Overzicht

    30. Wat is Kaartenhuis Extra?

    Kaartenhuis Extra is een uitgebreide versie van Mijn Kaartenhuis. Het biedt de volgende extra mogelijkheden en voordelen: - Vrijwel onbeperkt instrumentale muziek meesturen (maximaal 100) - Alle e-cards gratis versturen - E-cards klaarzetten en op de gewenste tijd laten versturen - Annuleren van verstuurde e-cards (binnenkort) - Blokkeren per e-mailadres (binnenkort) - Overzicht van verstuurde en ontvangen e-cards (binnenkort) Kaartenhuis extra kost Ђ 5,95 voor een heel jaar. Overzicht

    31. Ik heb betaald voor Kaartenhuis Extra, het geld is ook af afgeschreven maar ik kan nog niet inloggen.

    Op het moment dat je het bedrag overmaakt, is het nog niet op onze rekening aanwezig. Dat duurt enkele dagen. Zodra het geld op onze rekening is bijgeschreven, wordt Kaartenhuis Extra geactiveerd. Je krijgt hiervan bericht. Overzicht

    32. Wat is Kaartenhuis nieuwsbrief?

    ZS-magazine is de oude naam van onze nieuwsbrief. Tegenwoordig noemen we die 'gewoon' de Kaartenhuis nieuwsbrief. De Kaartenhuis nieuwsbrief is ons maandelijks e-zine voor een breed publiek. Deze nieuwsbrief behandelt de volgende onderwerpen: · Nieuwtjes met betrekking tot Het Kaartenhuis · Actualiteiten · Links · Software & Internet · Muziek · Film Je ontvangt de nieuwsbrief per e-mail en het is helemaal gratis! Je kunt je aanmelden (en op elk gewenst moment weer afmelden) op de startpagina van Het Kaartenhuis. Overzicht

    33. Mijn vraag staat niet in deze lijst. Naar welk e-mailadres kan ik mijn vraag sturen?

    Ga naar de contactpagina om contact met op op te nemen
    Copyright © 1998-2016 Kaartenhuis